Monday, June 7, 2010

Pärnu Bacardi 2010


Pärnu etapp on selja taga, väga tore võistlus oli. Ilm soosis sel korral ettevõtmist, oli tuult ja päikest- päeval oli fun ja õhtul oli kohal ka Bacardi.

Laupäeval puhus tuul umbes 8-10 meetrit, puhangud võisid isegi tugevamad olla. 101 ja 7,6 oli just sobilik komplekt. Esimeses sõidus kahjuks küll õnnestus esimeses märgis sisse käia. Silver kukkus ees ja pidin temast mööda saamiseks tagasi pöörama. Kahjuks tuult nii palju polnud, et oleksin saanud korralikult ära halssida ja tagant tulnud laine lükkas mu pikali. Puri kukkus ette ja järgmine laine lõi kohe mastitasku vett täis. Siis sõitis ka veel Otto masti sisse ja enam purje veestardi asendisse ei saanudki, taskus oli liiga palju vett. Pidin purje kätte saamiseks lauale ronima ja purje niipalju välja sikutama, et vesi välja jookseks. Selleks asjaks oli muidugi kogu rong mööda sõitnud ja kuigi sain päris mitmed kätte, oli tulemuseks vaid 16 koht. Edasi läks kõik enam vähem, 4. kohad. Viiendas sõidus jäin stardis tuuleauku koos Jürkaga, tiksusime tükk aega, kui tuul tuli, siis olime juba päris taga. Kohe pärast seda õnnetus veel ka üks katapult panna, tagumine jalg polnud veel korralikult aasas. Selle pulli peale olin nii all, et pidin ka veel esimeses märgis pautima, kokku selles sõidus siiski 11. koht, mis polegi nii paha arvestades neid vigu, mis tegin. Päeva viimases sõidus pidin jälle esimese märgi võtmiseks pautima, aga tuli ikkagi 6 koht. Kokkuvõttes- kiirus oli väga hea, startide koha peal on arenguruumi kõvasti. Kui ikka 40 osalejaga stadis taha jääd, on väga raske esiotsa uuesti kätte saada. Tegelikult oleks mulle meeldinud, kui stardiala oleks veidi pikem olnud.

Teine päeva algas tuulevaikusega, tundus juba, et sõite ei tulegi. Samas olin päris rahulik, sest mul oli kaasas ka Mistral one design palk, eelmisel öösel olin kätte saanud Formula laua. Panin kõik asjad valmis, ikka olin väga rahulik. Mingil hetkel saabus ka tuul, tundus, et on just selline piiripealne, kas saab formula käima või mitte. Seega otsustasin, et lähen siiski palgiga. Formula vennad (v.a. Aivar ja Peeter) olid päris palju taga, Kivistik ja veel mõned slallimehed ei startinud. Põhikonkurent Raivo oli eelmisel päeva kokkuvõtteks just nii taga, et pidin lihtsalt raja normaalselt läbi sõitma. Isegi kui Formulad (umbes 5 sõitjat) oleksid eest ära läinud, oleksin kindalt temast ees olnud. Tundus, et kolmas koht üldarvestuses on kindel. Aga nii siiski ei läinud. Esimese sõidu stardi sain väga hea, Formulad said siiski kohe käima, mina olin märgis kohe nende taga 4-5. Aga märgis tuletas minu laua libe tekk aga meelde tõsiasja, et sellel laual sõitmiseks peavad sussid jalas olema (olin kaldalt otse starti läinud ja seega oli esimese märgi võtmine ka ühtlasi selle aasta esimene manööver sellel laual). Kuna olin oma palki hoidnud talv otsa väljas, siis oli selle pind alguses eriti libe, talve jooksul kogunenud mustus ja vetikad tegid oma töö. Nii ma siis seal märgis kukkusin, sellili ja kõhuli lauale. Varbad libisiesid kogu aeg mastitracki vahesse, päeva lõpuks olid need päris lahedalt ilma nahata ja veritsesid. Teises märgis, kui olin oma kohustuslikud kukkumised ära teinud ja üsna tagaotsas, otsustasin, et ei viitsi jamada, jätan selle sõidu mahaviskamiseks. Jäin lauale finishit ootama. Olin veendunud, et see on päeva viimane sõit, aega väga palju polnud ja tundus, et ka tuul oli kukkumas. Kohtunike kaatrist aga öeldi, et tehakse veel üks sõit. Polnud midagi parata, kahes sõidus DNFi ei tahtnud saada ja sõitsin lõpuni. Teine sõit oli praktiliselt esimese kordus, kukerpallitasin igas märgis.

Ilmselt ei unusta ma enam kunagi palgiga sõites susse jalga panemata. Samuti on selge, et Formula 11 puri ja palk ei käi kokku. Mittegliseerivalt sõites see puri lihtsalt ei toimi, jibedes läheb tagaliik vette (kuigi see on vist harjutamise asi).Kokkuvõttes, sellist pulli, nagu teisel päeval koraldasin, ei oleks osanud isegi kõige halvemas unenäos näha. Kuna sain mõlemas sõidus kohad kolmandas kümnes, siis kokkuvõttes olin vaid kaheksas.
Täna tööl olles lonkan mõlemat jalga, puusa peal on päris lahe sinikas ja küünarnukk on verine.

No comments: